Medaliile de aur – cu punctaj maxim – au fost obținute de Ioan-Laurențiu Ploscaru (Colegiul Național „Alexandru Lahovari” din Râmnicu Vâlcea) și Ștefan Spătaru (elev la Liceul Internațional de Informatică din București, fost elev al Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazu” din Alexandria), laureat cu argint la ediția anterioară.
Paul Muscă, medaliat cu argint anul trecut, respectiv Viorel Andrei Bud și Marius Bocanu, ambii câștigători ai unor medalii de aur în 2013, au intrat în posesia medaliilor de argint. Toți cei trei elevi sunt în prezent înmatriculați la Liceul Internațional de Informatică din București, ei provenind, în ordine, de la Colegiul Național din Iași, Liceul Teoretic din Negrești-Oaș și Școala Gimnazială Nr. 1 din Pitești. Medalia de bronz a fost obținută de Andrei Teodor Andronache, elev al Liceului Internațional de Informatică din Capitală, fost elev al Școlii Gimnaziale din Sinești, județul Vâlcea.
Delegația României a fost condusă de conf. univ. dr. Cătălin Gherghe de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București și însoțită de profesorul Marius Mâinea de la Colegiul Național „Vladimir Streinu” din Găești. Din partea Societății de Științe Matematice din România (SSMR) a fost prezent ca observator Radu Gologan, prof. univ. dr. la Universitatea Politehnică din București și președinte al SSMR.
La această ediție a Olimpiadei Balcanice (competiție cu statut regional) au participat echipe din Albania, Bulgaria, Cipru, Macedonia, Grecia, Moldova, Muntenegru, România, Serbia și Turcia (țări membre), precum și echipe din Azerbaidjan, Italia, Kazahstan, Kirgizstan, Arabia Saudită, Tadjikistan, Turkmenistan, Marea Britanie și Uzbekistan (țări invitate), dar și echipa secundă a Bulgariei.
Conform regulamentului de organizare și desfășurare, fiecare stat participant, cu excepția celui organizator, are dreptul să înscrie în concurs o echipă formată din maximum șase elevi din învățământul liceal, a căror vârstă nu depășește 20 de ani la data desfășurării competiției. Probele presupun rezolvarea de către fiecare participant a patru probleme de geometrie, teoria numerelor, combinatorică și algebră, într-un interval de timp de patru ore și treizeci de minute.